zaterdag 16 januari 2016

Londen juni 2015 - 5 - Limehouse Basin en Regent's Canal

Limehouse. Alweer een deel van Londen met een historie. Ik ben nu bij het Limehouse Basin. Een haven die dient als monding van het bekende Regent's Canal richting de Theems. De Docklight Light Rail loopt er langs over het viaduct van een voormalige spoorlijn. Zelfs de watertoren van de spoorlijn staat er nog. De combinatie met de hoogbouw van de Docklands maakt het een leuk plekje.
Ik start mijn wandeling langs Regent's Canal. Er is een jaagpad wat een populaire wandel- en fietsroute is. Als ik dit helemaal zou uitlopen kom ik uit aan de achterzijde van Kings's Cross en St. Pancras, en nog verder door naar Camden Town, London Zoo en Little Venice. Het domein van de bekende long boats.

Het is tegenwoordig maar raden naar de economische activiteiten die hier te vinden waren. Het zal druk zijn geweest bij de sluisjes. De panden langs het kanaal zijn deels gerestaureerde pakhuizen.

Het is warm. Ik verlaat kanaal na een half uurtje ter hoogre van Mile End. Deze winkelstraat is deels overkluisd met een park. Ik wil hier de bus pakken als snelle smokkelroute, maar de bus laat op zich wachten. Van de beloofde kwartierdienst komt niks terecht.









De watertoren




















Geen opmerkingen:

Een reactie posten