zaterdag 16 januari 2016

Londen juni 2015 - 1 - de reis

In juni 2015 ging ik voor een dagje naar Londen. Oost-London om precies te zijn. Ik had daar een aantal zaken die ik graag wilde zien. Architectonische en civiel-technische zaken om precies te zijn. En sowieso, Londen is altijd goed om heen te gaan.

Ik vlieg op Londen Southend. Een klein vliegveld dat direct aan de overkant van de Noordzee ligt. Het treinstationnetje is direct buiten de terminal en in een zucht ben ik onderweg naar de Britse hoofdstad. De trein is voorzien van 3+2 opstelling.

Ik stap uit bij Stratford, een grote OV-knoop aan de oostkant van de stad. Het weerzien na al die jaren met de Tube voelt goed. Zo vertrouwd, maar toch is het apart dat ik plotseling weer in een van de grootste steden ter wereld sta.

De metro brengt me naar Canning Town. Dit deel legt de metro af als sneldienst. De stopdienst wordt gereden door de parallel lopende Docklands Light Rail.

Bij Canning Town heb ik al uitzicht op mijn eerste reisdoel: de kabelbaan over de Theems. Ook de Docklands met de hoogbouw zijn prominent in beeld.










happy fellow



Let op het gebouwtje achter de DLR-trein. Het heeft dezelfde vorm als de gebouwen van de Thames Barrier.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten