zondag 25 oktober 2015

Amersfoort bij nacht

Op 30 augustus 2015 kwam ik om 01:30 aan in Amersfoort.

Dat zit zo. Ik was voor een minitrip naar Parijs geweest. Met de bus. Maar de bus kreeg enorme vertraging en met een andere-dan-geplande-rit keerde ik terug naar Nederland. Inclusief aanvullende vertraging belandde ik om 00:45 op Utrecht. NĂ¡ de laatste trein naar Zoetermeer.

Zie dan maar de tijd vol te maken. Ik had twee opties om de komende uren zoveel mogelijk onderweg te blijven en toch de eerste trein naar Zoetermeer te halen. Naar Rotterdam en dan via Den Haag. Of met de treinvervangende bus naar Amersfoort en daar wat rondhangen, om vervolgens met een andere treinvervangende bus naar Baarn te gaan en dan via Schiphol alsnog naar Den Haag te gaan.
Het werd het laatste.

Overbodig om te zeggen dat ik goed moe was, iets dat gedurende nacht niet veel beter werd. Maar het stelde me wel in de gelegenheid wat nachtfoto's te schieten van Amersfoort. Zeker geen onaardige stad. In deze fotoselectie heb ik me beperkt tot het centrum. De buitenwijken, die ik in de uren die ik door de stad struinde ook heb gezien, en talloze aangeschoten jongeren, laat ik buiten dit blog.

Met name de oude geveltjes en de semi-bewolkte maan deden het goed deze warme/koude/droge/natte nacht.








































Geen opmerkingen:

Een reactie posten